Rådgivning och allt annat

Ringde till vårdcentralen i morse för att be om råd ang Charlies hosta. Det fanns ju ingen hostmedicin till såååå små barn. Konstigt då jag vet att det finns tyckte jag. Jag sa även det, att jag vet barn i hans ålder som fått hostmedicin. Och nu stör det hans sömn då måste han få något. Hon skulle ringa upp efter att ha konsulterat en läkare. Fine by me. Innan vi la på frågade jag vilka drycker hon rekomenderade. Varmt vatten med honung! Borde dom inte vara pålästa på VC? Jag vet att jag säkert gör en höna av en fjäder, men alla har kanske inte läst kostråden från livsmedelsverket, eller kanske i all hast glömmer bort att honug ska absolut inte ges till barn under ett år. Dom sitter ju ändå vid sina datorer och söker i sina databaser, borde det inte kunna stå i dessa databaser att man inte ger honung till små barn? Och jag vet att jag inte är första personen som får det här rådet...

Sen lagom till lunch kom Peter hem en snabbis innan han åkte iväg igen :P Så jag och Charlie gick till apoteket för att hämta ut medicinen. På väg dit mötte vi en mamma och bebis som vi brukar umgås med på babycaféet så dom följde med till apoteket sen gick vi till en lekpark och gungade lite. Charlie är ju inte sjuk, han har ju bara den obligatoriska hostan så jag tror det var skönt för honom att vara ute lite :)

Sen gick vi hem, Charlie fick banan och nu sover han :D Bjuder på en bild. Förlåt för den kassa kvalitén, men tog kort med mobilen, la upp på fejjan genom mobilen och sen kopierade :) Så ni kanske förstår :D


Det ser oansvarigt ut när han inte har mössa eller vantar på sig, men han vägrar både mössa och vantar och idag var det såpass bra väder att jag inte orkade bråka med honom :) Sen får ni säga vad ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0