Mârten och annat

Igår ringde Charlies farmor och frågade om vi skulle hitta på något för hon skulle till Tassemârten (i skoghall) och undrade om hon fick komma på besök före eller efter. Jag sa då att vi gärna följer med. Så vi gick dit efter att Charlie sovit på eftermiddagen. Charlie var inte så hajj på att åka vagn för andra dagen i rad så Peter fick bära honom större tiden. Vi köpte inte så mycket, eller ja, jag köpte inget :P Charlie fick en "shortsdress" medan Peter och svärmor delade på en ostkaka.

Sen gick vi hem och åt lite :) Sen åkte svärmor hem och när Charlie somnat såg Peter på tv (han har en tv-kväll i veckan ;P) och jag betalade räkningarna. Efter det så beställde jag Charlies födelsedagspresent. Han ska få en docka, men inte en vanlig plastdocka utan en tygdocka från Rubens Ark. En groda :D Jag hade jobbigt att bestämma vilken han skulle ha. Egentligen var lammet sötast, men jag vill inte ge en vit leksak. Så det så :P Det enda felet med grodan var att jag vet en som har en sån. Men eftersom jag aldrig träffar henne fick det bli den i alla fall :-)

Sen blev det dags att sova, charlie tog lite sovmorgon och Peter fixade vällingen. Jag gav vällingen i sängen för jag hade vaknat, Peter bytte sedan blöjan så jag drog mig lite medan Peter och Charlie åt leverpastejsmackor. Charlie är van att få lite av Peter på helgen så ;-) Förra helgen snattade han en hel macka av Peter ;P Nu har Peter åkt för att fixa lite, Charlie sover, jag har diskat och plockat ur mitt ljusskåp. Jag är trött på att säga ajaj till en som inte lyssnar :P Sen ska vi iväg och storhandla, och då ska jag även snabbt in på barnens hus och se om dom har sittdynan jag vill ha till vagnen. Har ju 200 kr "gratis" på BH. Det är sånna där stämpelkort :P Eftersom vi köpt både barnvagn och bilstol där så blir det många stämplar :-) Sen att allt vi köper där är på extrapris är inga fel det heller ;-) Fast bilstolen prutade vi själva på. Jag hade sett att den var billigare på babyproffsen men där har man inte "vägarna förbi" så Peter frågade på BH om dom kunde sänka priset annars skulle vi åka till Ilanda. Och dom sänkte priset.

Roligaste var att jämnt innan oss var det ett par som bestämde sig för samma stol så dom fick också rabatt :P Så dom tackade Peter så hjärtligt :-)

Nu tappade jag den röda tråden. Och jag tror inte jag har så mycket mer att säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0