Han lär sig grabben!

Förut idag blev Charlie gnällig. Jag visst med en gång vad han ville. Upp och stå. Ställde honom vid tv-bänken, satt i soffan och höll koll så han inte ramlade. Han gick fram och tillbaka längs tv-bänken ett bra tag. Sen tog han tag i mig, gick till soffan, gick längs med soffan, runt bordet, skulle ha hjälp av mig tillbaka till tvbänken, gick fram och tillbaka längs den igen, innan han gick längs med den yttre vita hyllan. När den tog slut visste han inte vad han skulle ta sig till så han stod länge och funderade. Sen gick han ut på okänt vatten och höll sig mot väggen. Där misslyckades han och föll ned på knä, men jag hann som tur var ta emot honom. (Varje gång jag skriver att han gick osv, menar jag självklart att han höll i sig i något. Så ingen får för sig att han kan gå själv :P)

Sen har han sagt mamma hela dagen. Men jag tror inte att han menar mig utan mer att: "Haha, sätter jag ihop ma och ma blir det mamma. Fränt". Men om ett tag kanske han säger det och menar mig :-) Han kan gärna få göra det på söndag :) Tänk vilken fin mors dagspresent :D

Nu när det snart är morsdag så tänker jag lite på vad jag gjort för min mamma på mors dag. Kommer fram till att jag inte firat henne alls tror jag. Men jag tror att min mammas bästa mors dagspresent var för 11 år sedan. Fast den fick hon lite för tidigt. Två dagar för att vara exakt. För fredagen innan fick hon Maja :-) Nu menar jag inte att min mamma inte älskar alla sina barn, men ingen annan har tajmat så bra ;-)

Fast lite fränt är det, två av mina syskon fyller alltid år på röd dag ;) Mer säger jag inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0