Äntligen

Inom loppet av en halvtimme blev det två "äntligen". Charlie gnällde och jag tänkte att det är bara att ge flaskan då, för han höll typ på att somna mot min axel. Charlie gnällde när jag stod och gjorde iordning vällingen. Då kom Peter hem. "ÄNTLIGEN". Ja alltså att det blev tyst på gnället. Sen att jag har avlösning imorgon är heller inga dumheter :D På söndag vette fan vad jag ska göra eftersom Peter ska vara i garaget.

Ja i alla fall. Charlie fick vällingen och somnade. "äntligen" nr 2. Ja, jag är en elak mamma som tycker om att min barn sover. Men det enbart för jag vet att han blir så mkt lugnare dagen efter om han sover.

Peter och jag har nu testat Marabou Polka. Jag tyckte den var god men Peter tyckte tydligen inte den var någon hit (ändå åt han upp före mig).

Peter är pengakåt. Vi pratade igår om att jag hoppas att dom inte tar bort långledigheten på sommaren för lärare när jag börjar jobba. Tror det är ca 6-7 veckor man blir ledig. Vore ju skönt. Så jag sa det: "Det vore kul att vara hemma med Charlie på sommaren". Svaret jag får, som även får mig att nästan smått koka är: "Ja, eller så kan du ta ett extra jobb". Hur många brukar extrajobba på sin semester? Nej du, finns långledigheten kvar ska jag fanimej vara ledig. Ta Charlie till stranden varje dag! Eller nått. Bara rå om honom, inte behöva bry mig om att dagis har sommarstängt eller någon annan skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0