Våfflor

Igår var det ju våffeldagen (eller ja, egentligen vårfru dagen, men ja, vi vet ju alla att det är våfflor man äter). Jag fick reda på det för att alla skrev om det på facebook. Men eftersom vi har ett våffeljärn (vi har inte bara ett väffeljärn, vi har THE våffeljärn som gör våfflor som ser ut som Musse Pigg + att man kan byta plåt i så man kan göra varma smörgåsar) så tyckte jag att vi också skulle äta våfflor.

Och som ni kanske minns skulle jag ju köpa ägg förra veckan. Jag gjorde aldrig det så jag hade ju inga ägg. Men hittade recept på nätet som inte behövde ägg. Och eftersom vi vet att Charlie inte är allergisk mot ingredienserna (smör, mjölk, mjöl) så fick han också smaka. Hade blåbär i frysen som jag tinade upp. Charlie tyckte det var gott fram tills han fick smaka på blåbären. Förstår det för dom var surare än surast.

Tänkte bara dra en snabb historia om det här våffeljärnet. Det är alltså ett våffel/smörgåsjärn så man bara byter insats. Jag har velaat ha det huuuuuuuuuuur länge som helst. Men det har alltid varit för dyrt, typ 250 kr, och så ofta gör jag inte våfflor och varma smörgåsar så det är inte värt det. Sen sitter jag en dag och bläddrar i reklamen. Då finns det smörgåsjärnet för 39 kr. Jag skickar snabbt iväg peter för att köpa det och han lyckas få tag i det näst sista eller om det till och med är sista! Superbra :-) Det jag älskar mest med det är att jag slipper ha både en smörgåsgrill och ett våffeljärn som tar plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0