Vad ska man äta då?

E-nummer är så otroligt farligt tycker alla. Vad tusan ska man äta då? Det finns ju i typ allt! Jag vet att hel- och halvfabrikat är dåligt, men vad ska man äta? på aftonbladet kan man läsa att ett happy meal ser likadant ut efter 1 år och att det inte ens är flugor runt omkring. Jaha, so? Hur ofta äter man på donken när man har barn? Peter och jag var där sist när Charlie var till läkaren. Innan dess minns jag fan inte.

Men då kommer vi till näsa grejj. Charlie får smörgås, bröd har säkert e-nummer, han får leverpastej eller messmör på, det är det säker också e-nummer i. Så vad gör man? Ska jag stå och baka allt bröd själv? Usch, det blir jobbigt det här :-P Jag lever efter en enkel regel, allt som går att laga själv är bättre än att köpa själv. T. ex bättre att göra egen potatisgratäng än att köpa färdig (billigare också för den delen). Sen är jag lat ibland och köper färdiga köttbullar osv.

Tanken är ju att någon gång i framtiden göra ett stor lass med köttbullar och lägga i frysen för att ha när man är stressad, men ja, ni fattar ju. Ibland måste man få använda sig av hel och halvfabrikat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0