Ute i god tid?

När Charlie vill kommer vi att vända honom framåt. Alltså när han börjar titta över kanten så får han vändas. Sen kan det ju bli om fyra månader eller om ett år. Men då vill jag byta vagn. För jag vill kunna BÄRA vagnen ned för trappan, inte släpa. Det visar sig dock att vi köpt en väldigt LÄTT vagn för den väger runt 11 kg. Jag hade siktat in mig på en Brio Race, vad väger den ? Jo 11 kg. Jag har än så länge hittat ett par lättare vagnar, men är inte nöjd. Bugaboo har en, men den är på tok för dyr för oss. Även om den vore drömmen. Emmaljunga har en, men den är nog för typ 2-3 åringar för den är lite för öppen. Sen hittade jag en i barnens hus katalog från Phil and Teds som bara vägde sex kilo. Nemas problemas, helt underbar vikt skulle jag tycka. Men hittar ingen info om den någonstans! Misstänker att den typ är en paraplysulky och det är inte riktigt vad jag är ute efter. Min önskelista är:

* Vikt under 10 kg.
* viloläge på sitsen
* Suflett. Det måste inte vara med på vagnen men det ska finnas som tillval.
* Antingen ska styret gå att höja eller så ska det vara högt nog innan. Är ändå 175 cm lång :-P
* Helst kosta max 2 000 kr men har ni tips på vagnar som kostar mer så skriv dom iaf.
* Liten ihopfälld.

Saker jag inte bryr mig ett skit i:
* antalet hjul eller hurvida dom är svängbara eller inte
* utseende. Jag skiter i om vagnen är det fulaste som finns, bara den uppfyller kriterierna ovan.

Så skicka gärna tips :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0