Unga mammor

Jag brukar alltid kalla mig för ung mamma. Jag ska sluta med det nu tror jag :-P Nej men allvarligt, när man läser på FamiljeLiv är man inte ung mamma så länge man är äldre än 18. Men samtidigt, gränsen mellan ung mamma och gammal mamma tycks vara hårfin :-P Nej men alltså allvarligt. Hädanefter är jag inte en ung mamma för det klingar tydligen illa. Kan ju bero på att kanal 5 visar serien unga mödrar där föräldrarna röker i samma rum som barnen. Osv osv.

Jag är en mamma som alla andra mammor. Ja jag har inget jobb det är väl skillnaden då. Meeen jag vet vad jag vill. Jag ska bli lärare. Jag har åtminstonde gått ur gymnasiet och jag har gått första året på lärarlinjen. Till hösten börjar jag igen.

Så nej, jag är inte sämre än någon annan mamma. Jag kommer heller aldrig säga att jag är bättre än någon annan mamma. För det tycks vara många unga mammor som säger "Hellre ung mamma än en gammal". Nej. Det enda som är viktigt är att man är den bästa mamman man kan vara till sina barn. Och jag är den bästa mamman Charlie kunde fått. Det måste man alltid minnas. Det ska ALLA mammor minnas. Era barn kunde inte fått bättre mammor (såvida ni inte är den mamman det stod om på text-TV som dödade sina spädbarn).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0