Tänker och funderar

Sitter och planerar Charlies födelsedagstårtor. Jaaa det är 4 månader kvar, men efter att ha gjort tårtorna till mitt kalas blev jag biten så jag bara längtar efter att få göra tårtor. Och eftersom Peter ville göra en av tårtorna och inte fick så vill han säkert göra tårtorna när han fyller år :-P

Charlie ska ju som sagt få en biltårta på varje kalas (blir två) men tror inte det räcker till alla så därför måste det göras en extra tårta. Och eftersom kalasen kommer vara olika dagar så måste det ju vara nya tårtor till varje kalas. Alltså sammanlagt 4 tårtor. Och jag tror inte jag har lust att göra 4 biltårtor för det kommer nog bli jobbigt så det blir nog runda tårtor. Klädda i sockerpasta. Biltårtan är ju den Charlie ska äta av så den kommer bestå av fruktmousse eller bara krossad frukt, eller något sånt. Alltså med så lite socker som möjligt i fyllningarna. Spacklas med grädde och sen täckas med sockerpasta. Som då kommer tas bort just på Charlies bit. Socker i själva tårtbottnen kommer man ju inte undan, men lite socker kan han ju få :-)

Så då funderar jag på om extratårtorna ska vara lite sötare, med chokladfyllning och så. Eftersom jag inte gillar grädde kommer jag nog göra extratårtorna så att jag kan äta dom. Alltså mousse eller godisfluff. :-) Så långt har jag kommit i tänkandet.

Och ang att ha två födelsedagskalas, det har vi av en enkel anledning. Det blir för mycket folk annars. Mig gör det ju inget, men på ett födelsedagskalas vill man ju kunna träffa födelsedagsbarnet och kommer alla på ett och samma kalas blir det nog för mycket gör Charlie. Därför är det bättre med två kalas tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0