Studentmat?

Vi har väl alla hört talas om studenter som steker fiskpinna i brödrosten. Hurvida detta är sant eller inte vet vi dock inte. Däremot så finns det en blogg som visar hur man lagar mat med kaffebryggaren. Fick dessutom höra att det går att koka korv eller ägg i en vattenkokare.

Lagar ni något mat så? på ett studentvis? Jag gör det. Med en enda grejj. Jag tycker om couscous. Det går till på det sättet att vatten kokar upp i en kastrull som man tar av plattan, rör i couscousen och sen låter man kastrullen stå med lock på i fem min. Orka, jag gör såhär: mäter upp vattnet i vattenkokaren, sätter på den, mäter upp couscousen i kastrullen. När vattnet kokar upp häller jag upp det i kastrullen, rör runt och låter stå i fem min.

Jag inbillar mig att det går mkt mindre ström då. Så jag är egentligen inte lat utan ekonomisk. Vi säger så i alla fall ;) Det blir inte mindre disk men det går mycket snabbare :-)

Sååå, får jag höra era studentvis att laga mat på :)

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Ur strömsynvinkeln så ska man faktist göra så :D Även om man bara ska koka makaroner, ris eller potatis, så sägs de vara bäst att koka upp vattnet i en vatten kokare först :P Bra Malin :D

2010-03-23 @ 21:58:57
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0