Pannkakor

Vad gör man när man hungrig NU och inte orkar ta upp något ur frysen? Jo pannkakor. Charlie satt på golvet och lekte så fint. Och tur var väl det för pannkakor är inget man kan lämna :-P Gott tyckte han att det var också, men han fick inte smaka så mycket. Han åt en timme innan och sen vill jag inte ge för mkt mjölk och ägg med en gång. Men det lilla han fick tyckte han var gott. Han får oftast smaka vad vi äter, och när jag värmde fiskbullar fick han ett helt mål. Försöker vänja honom vid att det inte måste vara såsigt :-) Hade jag vetat tidigare att jag skulle göra pannkakor hade han fått lite blåbär till också, men hann inte tina det :-) Sylt vill jag gärna vänta med. Charlie får ännu inte äta något sötat. Det är det jag tycker är viktigt. Och han bryr sig inte. Sitter jag och äter kakor är han nöjd med smörgåsrån, och dom vi köper har inte socker tillsatt, så varför ska jag ge honom kaka? Fast han iofs redan ätit lite sött för han snattade mammas kaka. Men aja, nu räcker det med sött. En på babycaféet hade gett sin tio månaders pepparkaka under jul. Då fattade han ju varje gång han såg en pepparkaka att det var gott och fick han inte blev han ledsen.

Blir det sen att Charlie vill ha sött för att vi äter det (vilket kommer fortare än jag anar) då får vi sluta äta sött när han är vaken :-) Plättlätt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0