öppna förskolan

Läste en tråd på familjeliv om hur dumt det var att gå på öppna förskolan. Men såhär tänker jag, fram tills Charlie var 6 månader ungefär gick vi dit bara för min skull. Så jag skulle komma ut. Charlie brydde sig inte mer än att det var kul att se nya människor och leksakerna är roligare där.

Nu är vi där, fortfarande för min skull, men Charlie har också glädje av det. Han tycker om att träffa barn som är jämngamla. Och kom inte och säg att dom inte vet eller så, för i lördags så träffade vi först Giia och Billy, Thor låg och sov. Charlie brydde sig nämnvärt. Sen fick han se Thor och han blev eld och lågor. Skulle prata med honom, känna på kläderna osv. Han förstår att han är mindre än oss och att det finns dom som är lika stora som honom.

MEN, jag vet inte om jag hade velat gå på riktiga öppna förskolan när han var 2 månader. För vi har gått på något som kallas Babycafé. Beroende på vilken komun man bor i så ligger det till som så att man får gå dit när barnen är mellan 0-12 månader. En del komuner sätter stopp vid 6 mån, här på skoghall är det 12 mån. Du får inte ha med äldre syskon osv. Fokus ligger på att i lugn och ro ta en kopp kaffe, se på barnen som ligger på golvet och leker. Eller kryper runt. Just att få ett avbrott i vardagen. För mig, som inte har så mkt kompisar på Skoghall är det guld värt. Så är det.

Det var det de :-) Nu vaknade min lilla prins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0