Inte roligt att sova

Charlie har kommit fram till att det inte är roligt att sova. Fick han bestäma skulle han sova bara på natten. Men då skulle han vara sveriges gnälligaste unge resten av dagen. Han verkar inte drömma marddrömmar för han vaknar aldrig ledsen, han skriker inte till i sömnen osv. Kanske har det med separationsfasen att göra, vad vet jag :-P Småjobbigt är det i alla fall för han kan ligga och gosa i en halvtimme, men så fort han känner att ögonlocken går ihop blir han arg och ledsen.

Nu ska jag ta tag i disken som snart ger mig marddrömmar, för Charlie har lugnt och fint somnat.

Kommentarer
Postat av: Giia

Fick det förklarat för mig som att barnet tycker att man tar ifrån dom den roliga tiden. Typ lek, mys, mat och full-rulle-tiden. Det är tydligen så dom tänker när dom hamnar i "sovarutin"-situationen.

2010-03-31 @ 19:14:40
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0