Inget vatten

Peter och jag vaknade av Charlie och Peter skulle göra välling. Lättare sagt än gjort när det inte finns vatten i kranen. Så Charlie fick banan till frukost innan jag gick till ICA och köpte gröt på burk och välling på tetrapack. Kön ringlade sig lång till tankbilen och jag orkade verkligen inte så jag köpte lätt kolsyrat vatten (det okolsyrade var slut) för att kunna göra kaffe. Kommer hem och inser att vällingen jag köpt gått ur datum. Tillbaka till ICA för att byta. Väl hemma igen bestämmer vi oss för att åka till Charlies farmor och farfar eftersom dom har egen brunn. Så nu har vi fem liter vatten att dricka av och 20 liter att spola med.

När vi kommer hem är vattnet tillbaka men inte drickbart. Dessutom ska man vara sparsam så det får vi väl vara då.

Vad känsligt det blir när man inte har vatten egentligen. Framför allt med en bebis. Men nu har det ju löst sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0