Icke stolt värmlänning

Hur många har missat "Sveriges värsta bilförare" egentligen? Det finns en värmlänning med, eller ja, två för hon har ju en co-driver. I alla fall, hon får i alla fall mig att skämmas över att vara värmlänning. Dom kör utan bälte för det gör håret fult. Dom ställer in backspegeln för att kunna sminka sig. Hon släpper ratten för att hålla för ögonen osv.

Idag gick det sämre än sämst för dom skulle köra en bana och om dom stötte emot något skulle det sprutas vatten på dom. Men vi vet ju alla att vatten förstör sminket. Och eftersom hon inte hade med sig extrasmink så kunde hon ju inte riskera att bli blöt. Det smarta vore ju då att köra bilen felfritt, men ja, alla tänker ju inte som jag. Lösningen dom istället väljer är att föraren ska ha jackhuvan över huvudet och co-drivern ska säga hur hon ska styra. Bara det att co-drivern väljer att hon heller inte vill bli blöt så hon gör samma som föraren. Resluterar i att dom kör in lite lätt i en bil och då släpper föraren ratten samtidigt som hon gasar. Fortfarande utan att kolla vart hon kör. Resluterar i att dom kör in i en kran där en fotograf står.

Notera; dom hade inte bilbälte på sig. Och sen när dom blir utnämnda till veckans värsta skrattar dom åt det. Jag har inte midjelångt hår så jag vet inte hur bilbältet förstör frisyren. Men jag har hellre platt hår än är död eller sitter i rullstol. Det är ju dock bara min åsikt då. Men jag har i alla fall bilbältet på mig innan bilen rullat två meter. Skäller på Peter om han kör innan jag hunnit sätta på mig bältet. För det finns för många historier som börjar med: "Jag har då aldrig krockat..." eller "jag skulle ju bara 500 meter..." därför är jag noga med bilsäkerhet. Framför allt nu, för jag ska göra allt i min makt för att Charlie inte ska bli föräldralös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0