Godmorgon

Blev inte mycket sömn inatt, Charlie vaknade 7:40 och var superarg. gick inte att byta blöja på honom nästan. Han fick vara inne hos Peter när jag gjorde välling trots att det är Peters sovmorgon. Detta för att Peter somnar om i alla fall :-P Skulle kunna vara en jordbävning och han skulle somna om :-P

Jag har tyvärr ett klagomål att framföra. Det finns nuförtiden något som kallas familjeparkering. Det är som jag fattat lika stora parkeringar men med mer utrymme mellan varje parkering. Detta kanske inte är något nytt påfund, men om jag inte har fel finns det bara på två ställen i Karlstad. IKEA och Ica Välsviken. Vad jag inte förstår är varför dom är närmast ingången! Det är inte nära till ingången som är det viktiga. Det viktiga är att man får ur barnet ur bilstolen utan att smälla i den bilen som står brevid. Varför blir jag sur över att dom är närmast ingången? Jo för att alla ställer sig där även om dom inte har barn. "Men du och jag är ju en familj". Superirriterande är det i alla fall. För oftast så får vi familjer oftast ingen parkering. Jag skulle tippa på att ca 10% av dom som står på dom parkeringarna faktiskt har barn. Och jag tycker att man bara ska använda dom platserna så länge man behöver. T. ex en 17-åring smäller inte upp dörren i den andra bilen. Så ja, ni är en familj, men ni är inte i behov av familjeparkeringen.

Jag tror vi skulle komma ifrån det här problemet om platserna låg 2-3 rader bort. För det är ju som sagt inte närheten till affären vi behöver. Och alla ni där ute som tar familjeplatserna, klaga då fan inte om ni får en repa i dörren någon annan gång för att någon tagit alla parkeringarna. Iofs på IKEA och ICA finns det gott om plats även på dom vanliga parkeringarna, men som sagt. Förstår inte människorna som tar dessa parkeringsplatser. På samma sätt ni som tar handikapplatserna. Det är snäppet värre. Orkar ni inte gå 10 meter extra för att komma in i affären kanske ni inte ska gå på stora affärer? Handikapplatserna är till för dom med intyg och familjeplatserna för dom som har barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0