Första natten

Första natten som Charlie fick somna själv gick bra. Det gick över förväntan. Jag var inte ens taggat utan det var mer: "Jaha nu får vi se hur det går" och det gick som sagt bra. Han vaknade till efter en timme och var ledsen men jag behövde inte ens ta upp honom utan jag la min hand på honom och sen bäddade om honom. Jag tror inte på nattningsmetoder så som 5 minutersmetoden eller ännu värre Anna Wahlgren. Barnet ska själv få bestämma. Jag tror att det gick så bra som det gjorde för att jag och Charlie myste i soffan innan han fick vällingen och då behövde han inte myset det innebär att somna i famnen.

Vi får se hur det går i kväll. Men jag ser det som på samma sätt jag såg första gången han sov en hel natt. Varje gång han somnar själv i sängen är ett steg närmare att han gör det jämnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0