Diskat och mattips

Diskberget var inte så stort som jag trodde så det gick fort att diska. Nu är det gjort, skönt :-)

Tänkte tipsa om mat jag gjorde igår som var supergott :-) Ta ugnsfolie, lägg en kycklingfilé däri, krydda med dina favoritkryddor, jag använder curry, salt, peppar och en vitlöksklyfta som jag bara lät ligga i hel med skalad och lite mosad. Klicka i en klick smör eller lite flytande margarin. Stäng igen och in i ugnen tills det är vitt rakt igenom (alla vet ju att kyckling inte får vara rå). Charlies kryddade jag med bara curry och oregano.

Anledningen till att den var inlindad i folie är för att Charlie ska vänjas försiktigt vid skekt mat och det blir ingen stekyta när det är folie. Till åt vi potatis. Mums mums. Det tyckte Charlie också, han åt så han hamnade i paltkoma ;-) Det fina med det här är att alla kan få kryddat som dom vill. T. ex tycker jag om MKT curry och Peter tycker att jag överdriver lite :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0