Dagen

Dagen började ju fin fint. Skulle vilja ta er tillbaka till igår kväll för att riktigt visa hur illa den varit. Peter kom hem klockan nio, Charlie vaknar halv tio, jag kör mitt vanliga race vilket är ignorera när det bara är småprat för han kan somna om. Efter en kvart frågar Peter om han får ta upp honom. Det är ju kört att han ska somna om så då får han det. Klockan tio ska vi lägga oss, Charlie får en flaska välling. Vill inte somna om. Somnar tillslut om. MEN en gång var femte minut klagar han till. Inte tillräckligt mkt för att jag ska hinna trösta för han hinner somna om, men tillräckligt för att jag ska vakna till. Så höll det på en bra stund. Sen väljer han att gå upp sju. Jajamensan, piggmamma.com. Jag vet att jag inte ska klaga för vissa barn går upp klockan 5-6 men för två veckor sedan ville Charlie upp mellan 8-9.

Sen förstår jag inte, jag gör alla rätt! Jag går och lägger mig klockan 22, förutom när det är CougarTown på tv, då lägger jag mig 22:30. Hur kan jag vara trött klockan 7 på morgonen?!

Och hade det inte varit för att Peter varit borta hela dagen hade Charlie bara fått en flaska välling i ett mörkt sovrum, ny blöja och sen sängen igen, men Peter vill ju såklart gosa lite. Men nu har jag lärt mig att Charlie behöver ett mål mat till för att klara av att sova hela natten, men hur tusan ska jag få in det? Dagtid får jag nästan tvinga i honom mat, men han älskar att äta på kvällen. Men samtidigt, han kan inte vara uppe till tio på kvällen, det orkar jag inte. Men men, får se hur det blir :-)

Idag är det sjukhuset som gäller. Klockan 12:40 tar Charlie och jag bussen för att komma i tid. Bättre förtidigt än försen, speciellt eftersom vi ska åka buss, vet ju aldrig hur dom kommer och går. Får se hur jag löser det hela eftersom vi kommer vara där en timme innan vi ska vara där, men får väl göra det bästa av situationen. Sen håller jag tummarna för att Peter ska hinna komma, men gör han inte det så går det bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0