Dagen

Okej, börjar med att svara på en kommentar. Ja man ska kunna sätta sina barn framför TVn och vara lugn med det. MEN nu handlade det om USA. Alltså har ni sett barnprogram därifrån eller? Det handlar om tecknade gubbar som slår varandra. Hade det varit sverige hade det varit en helt annan grejj faktiskt. Tyvärr. Men som jag fattade det så var det att programfelet blev så fort kanalen började och jag antar att om man sätter sitt barn framför TVn så kontrollerar man vilken kanal det är. Och jag kan bara se till mig själv, men hade det varit jag som satt framför den TVn hade jag sagt till min mamma "Det här är inte barnprogram" eller "Mamma det är fel" osv. Jaja nog om det.

Hur har min dag sett ut? Tack för att ni frågade (fast ni inte gjorde det). Hoppar över en stor del av dagen för att inget hände då. Grann"tanten" kom på besök och drack kaffe. Tänk att ha ett vuxet samtal! Oj oj oj. Det är bra för kropp och själ det du. Sen somnade Charlie ganska direkt. När han vaknade började jag med maten. Charlie fick pure för jag var lat och stekte korv och åt i bröd. Kändes inte som det var något Charlie skulle ha.

Sen lekte vi lite innan han ville ha vällingen för natten. Sen passade jag på att se på Biggest loser som jag tycker är ett väldigt bra program. Syrran ringde och vi kom fram till vad den stora pojken önskar sig i födelsedagspresent. Viktiga saker det där för man kan inte gå runt på Toys'r'us och leta utan att veta något. Jag och mamma testade det till Jasmine en gång. Man hinner bränna alla kalorier man äter för en vecka och går därifrån med en present som inte är uppskattad. Så det är bra skit det. Att veta vad man ska köpa alltså.

Sen var det dags för Sveriges värsta bilförare. Då ringde Peter och vi pratade lite. Sen var det dags för Lyxfällan (ja jag är tv nörd) och det var intressant. Sen var det dags att försöka sig på att diska ljudlöst igen. HAHA det går inte! Ju mer man anstränger sig desto mer ljud gör man. Meeen Charlie vaknade inte så det gick ju bra. Så nu är det diskat till imorgon också. Nu sitter jag och väntar på CSI, jag kommer få betala priset för det imorgon, men jag måste få varva ned lite.

Så det var min dag i stora drag det. Imorgon vette fan vad som händer. Ska nog gå och handla ägg. När man kan GÅ till affären kan man gå dit bara för att köpa något billigt. Det hade varit en annan grej om man hade behövt ta bilen. Så, äggen är slut här hemma och vi kommer handla det, varför inte imorgon? När man kan få det billigt :-)

Sen på lördag blir det att kolla på körslaget sen mysa med Peter framför en film. på söndag är det födelsekalas :-)

Kommentarer
Postat av: Giia

Sv: Det är bara för att jag inte har så enkelt som din födelsedag. Jag menar, tänk om det inte var alla hjärtans dag den månaden? Hade jag säkert tappat bort mig i födelsedagsdatum också -.-

2010-03-19 @ 08:21:10
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0