Äpple

Fick för ett tag sedan en matprovare till Charlie. Det ser ut som en stor napp fast istället för gummidelen är det en nätpåse. Där i kan man lägga mat som barnen får tugga på och dom får inte ut stora bitar. Idag fick jag äntligen anledning att testa den. Med en bit äpple. Skalade ett äpple, skar i bitar, stoppade in en i matprovaren, gav Charlie och sen fick jag också sitta och äta äpple. Inga problem, han såg väl att det var samma tallrik jag tog från eller nått. Charlie ÄLSKAR den, han blev arg när jag tog den för att fylla på :-P

Sen när han tuggat färdigt fick han fruktpure på burk, men var smidigt att han åt utan att jag behövde göra något. Tror det var bra för att det kliar lite i munnen på honom eftersom han jobbar på femte tanden. Det blev väldigt söligt, men det var det värt för att få äta i lugn och ro, även om det bara var ett äpple :-)

Så tack Sandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0