Usch och fy

Idag är INTE min dag... Igår somnade Charlie inte som han skulle för vi var borta vid läggdags. Det går verkligen inte att följa sovrutinen om man inte är hemma. Så man får betala för det nästa dag istället. Jaja. That's life.

Eftersom han inte sov som han skulle fick han somna i vår säng. När Peter gick upp så flyttade jag mig till utsidan av sängen så jag skulle vakna om han vaknade (genom att han försöker klättra över mig). Nej så funkar det inte. Vaknade av att han gallskrek. Då hade han ålat ur sängen (på rätt sätt för det har han lärt sig) och ålat till vardagsrummet. Vad han gjorde där vet jag inte, men jag vet att han satt vid soffan när jag kom så jag tror att han ramlat när han gått längs soffan. Hmm, det kändes inte så superbra faktiskt. Var dock glad över att allt var avplockat från dagen innan så det fanns inget i närheten som han inte fick ha.

Sen gick väl dagen som den brukar. Smärtfritt. Charlie var dock trött eftersom han inte sov lika länge i natt som han brukar så han fick sova två gånger idag. när han sov första gången så började jag rensa skrivbordet. När han var vaken sen räkade jag välta ut det som skulle sparas. Redan där började irritationen. Skulle jämnt snabbt sätta mig vid datorn, välter då ut en kaffekopp. Charlie som då lekt snällt i andra änden av vardagsrummet skulle självklart vara mitt i all röra tyckte han. så jag städade upp samtidigt som jag hade en skrikande Charlie bakom mig som var irriterad över att han inte fick vara med.

Sen skulle jag skura efter att jag torkat. Jaha, då går handtaget till skurhinken sönder. Går till badrummet för att fylla vatten i. Nej då står tvättställningen där. Slutar med att jag fick fylla hinken genom att fylla en kastrull med vatten och sen hälla vidare till hinken.

Ja, och där slutade min otur och jag tog upp min arga son. Och nu ringde Peter för en timme sen, han är påväg hem. Imorgon ska vi till lägenheten(mamma hjälper till och kör och syskonen ställer upp som barnpassare :) ) fast först ska vi till BVC på ettårskontroll. Så ja, imorgon kväll kommer en viss Charlie säkert vara gnällig för det innebär ju en vaccination. Är dock glad över att vi fick kontrollen en vecka innan han fyller för då har allt lagt sig förhoppningsvis till hans födelsedag :)

Kalas hinner vi inte ha på hans födelsedag så vi får se när det blir. Dock ska bara jag och Peter fira honom på söndag med en pannkaksmuffins (muffins gjorda på pannkakssmet med en klick grädde på, 100% barnvänligt, räcker med att det blir tårta på kalasen) och ge honom hans present :) Och då är vi förhoppningsvis inflyttade :-D

Nej nu ska jag fortsätta rensa skrivbordet. Peter utlovade choklad om det var färdigt när han kom hem :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0