Uppdatering

Igår när Peter kom hem började jag göra mig iordning. Skulle iväg till Glada Killingen i kil på MusikQuiz med en kompuid och hennes familj (som jag träffat tidigare). Kände att det var skönt att få komma ut på ett lugnt och sansat sätt som det blir när man går ut och äter. Jag har aldrig varit mycket för att ut och dansa och så. Hellre sitta och töla bara :D Gick över till kompisen innan hennes sambo körde oss (han var med och åt, men ville inte vara med på quizen). Sen åt vi innan vi Quizade och sen åkte vi hem. Ingen helkväll så, vi var hemma innan halv ett :)

Gjorde misstaget att beställa in en mjölkdrink. Min mage är liiiite känslig för mjölkprodukter. Inte så att jag måste undvika det, men jag kan t. ex inte äta något med mycket laktos i för att sen äta gräddtårta efteråt (nu vet vi ju att jag inte gillar gräddtårta men iaf). Så att äta en Jollymacka (som innehåller en massa mjölkprodukter) och sen dricka en drink baserad på mjölk fungerar INTE. Och nej jag visste inte att det var en mjölkbaserad. Jag bara drog ett namn som kom upp i huvudet.

Idag har Peter varit borta typ hela dagen så jag och Charlie gosade på morgonen och sen har SVT stått på i bakgrunden hela dagen :) Man kan ju inte missa bröllopet heller. Är så glad för Viktoria att hon fick bli förd till altaret av sin far. Den dagen jag gifter mig vill jag också bli förd till altaret av min far. För min åsikt är ändå att han lämnar inte över ansvaret eller ger bort mig. för mig skulle det betyda extra mycket eftersom det inte finns blodsband. Jag har ju berättat tidigare hur han tog på sig rollen som pappa till mig trots att han inte behövde. Därför skulle det betyda mycket för mig att bli överlamnad av honom. Men det verkar som allt fler prällar säger nej till det tyvärr.

Var en väldigt fin klänning hon hade också, men det kändes som den "bleknade" framför alla andra fina klänningar. Men superfin var den. Hela hon var superfin och dom såg så lyckliga ut :-)

Peter kom hem och åt lunch men annars har han som sagt inte varit hemma. Charlie har haft en mysdag och det har varit skönt.

Idag har jag varit känslosam av någon anledning. Charlie satt och lekte förut och han ställde sig upp och hade sig. Och då tänkte jag på när han var nyfödd och han inte ens kunde hålla upp huvudet. Imorgon är det ett år sedan som han var beräknad att födas. För ett år sedan var jag höggravid. Vart har tiden tagit vägen? Då fick jag hålla tillbaka tårarna. Och när Peter var hemma busade han en massa med Charlie och då var det nära igen. Inte nog med att jag har världens bästa sambo, jag har världens bästa son och den sonen har världens bästa pappa. Det är otroligt skönt att veta det. Men som sagt, rörd blev jag ;)

Nu sover världens bästa son i alla fall. Han har varit trött idag för han bestämde att bara sova en timme efter lunch, det brukar bli mellan 2½-3 timmar... Så ja, trött var ordet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0