Unpack til' you drop

Jaja, jag frånsäger mig stavfel i rubriken (och Tommy, kommenterar du dom byter jag lösenord utan att berätta för dig!)

Såhär går en flytt till:
* Man packar ihop alla sina grejjer i kartonger (är i alla fall vad jag föredrar)
* Man lastar det på en bil, kör bilen till den nya lägenheten, bär in kartongerna. (ja, möblerna med för den delen)
* Man städar den gamla lägenheten
* Man packar upp i den nya lägenheten

Ursäkta, men jag är världssämt så ALLA delar av en flytt. Och det, blandat med en tidsoptismist gjorde att det finns ju säkert 7 kartonger som är blandat. dvs, i samma låda kan det finnas glas till köket, cd-skivor till vardagsrummet och lakan till sovrummet. SUPERKUL att packa upp. Men nu har jag kommit på ett system i alla fall. Sen är jag otroligt oorganiserad. T. ex jag packar upp en kartong. I där finns något som ska in i klädkammaren. I klädkammaren inser jag att det står en säck med kläder som inte är uppackad. Då packar jag upp den. Jag tar inte rum för rum inte... Men jaja. Inga kartonger kvar i köket, bara kassar. Inget i vardagsrummet. Charlies rum vette fan vad jag ska göra med eftersom vi inte har några möbler där. ungen har 1½ säck med leksaker! Och jag kan säga såhär mycket: Jag och Peter har nog köpt en tiondel kanske. Men jaja, en expedithylla ska in där så småning om. Måste få råd först bara.

Idag var jag och Charlie till IKEA. Grejjen var att jag skulle ha deras tårtdelare. Vad kom jag därifrån med? Typ hela varuhuset förutom en tårtdelare. Grattis malin. Nu orkar jag inte mer så jag köper färdiga bottnar. Han lär fan inte dö av att äta tårta två dagar. däremot börjar jag fundera på vad tusan jag ska göra för tårta. Han är fortfarande lös i magen. Vilket innebär (förutom att jag ska ringa VC imorgon) att han helst inte ska ha mjölk. Vilket nog även betyder att han inte ska ha grädde. Och jag står då fan heller och gör en tårta som inte födelsedagsbarnet får äta... Får filura på den. Kanske kan använda laktosfrigrädde. Men ja, det känns inte bra att trycka i honom det, det måste ju vara sjukt mycket grejjer dom gjort med den grädden.

Jaja, köksbordet ser bra ut iaf. Kollade på kuddar till köksstolarna i säkert en halvtimme. Fördelat på två gånger (det var något jag behövde fundera på kände jag). Slutade med att jag stod där med två olika färger på samma modell. Rutiga var dom båda två, men den ena var röd/blå och den andra blå/röd. Jag tog båda färgerna, gick till där som ställt vårt bord. Satte kuddarna på varsin stol. Tog ett steg tillbaka och visste varken ut eller in. Lekte verkligen Maria Montazami där ett tag. Sen orkade jag inte mer och med tanke på att det var samma nyanser på båda, bara omvänt så tog jag en av varje :D Tycker jag blev snyggt.

Sen köpte jag tabletter till bordet också. Till "vuxenplatser" blev det en tablett gjord av ihopbunden vass eller vad det är. Ja, vass är det nog inte, men det ser ut som tunna grillpinnar typ. Superfina. Gör sig bra mot träet. Vore det inte för att jag satt på mobilt bredband skulle jag ladda upp bilder. Charlie fick en egen tablett. En från barnkollektionen. Turkos (så den matchar stolsdynorna, inget jag tänkte på i affären) med lite "barnsligt" motiv. Superbra för bordet verkar lite känsligt. Sen köpte jag kökshanddukar med cupcakes på. Supersöta. Finns ett matchande förkläde, men det får nog bli nästa månad. Sen köpte jag ett par 5:- handdukar att torka händerna på :)

Ja, det var nog allt om min dag... Nu ska jag gå och lägga mig. Fundera ut en mjölkfri tårta. kom gärna med förslag. Ju mindre socker, ju bättre är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0