Så fel man kan ha :)

Trodde ju bara man skulle samtala hos tandläkaren men nej hon skulle titta i munnen också. Väldigt bra tandläkare måste jag säga! Hon gav Charlie en av hennes speglar, ni vet en sån liten på pinne. Så han fick leka med den, sen fick han titta i spegeln på lampan medan hon kollade munnen. Han var jätteduktig. Och jag poänterade självklart det för honom :-)

Han hade iaf väldigt fina tänder. Och hon tyckte att det var bra av oss att inte ge söta saker eller drycker på rutin, t. ex lördagsgodis eller fredagsmys. Ibland får charlie svag saft. Inte ofta, kanske en gång i månaden och någon gång i månaden kan han få juice. Men verkligen inte varje vecka. Och han får det inte som tröst eller belöning. Tror det är viktigt. Men missförstå mig rätt, sen när han börjar äta godis kommer det vara lördagsgodis. Bara lördagar och det som blir kvar får han lördagen efter istället.

Däremot gillar jag inte placeringen av tandläkaren här i Skoghall. Jag fick gå upp på en gräsmatta för att komma in. funderar på hur dom gör när någon i rullstol ska dit. Kanske finns någon hiss från vårdcentralen, jag vet inte... Men dumt var det i alla fall. Det fanns en "stig" med plattor, men den var för tunn för min vagn (och min vagn är inte bred) och halva vägen var det en rabatt brevid. Så jag kunde inte dra vagnen där :P Nej, tänk om!

Kommentarer
Postat av: Theres

Lucas får ingen saft eller sött heller.. herregud, har dom ju ett liv framför sig att äta!! Vi brukar ge Lucas fruktdrycken som semper har för små barn från 4 månader. Blandar man ut den med vatten så blir det ju som saft för dom.. men helt utan socker!!! =) Toppen!!!

2010-06-07 @ 16:08:14
URL: http://theresjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0