Ojoj

Peter kom hem vid tvåtiden idag. Superkul faktiskt att han kommer hem innan Charlie somnat. Charlie äter mellamål och ska sova efter (ja, det går inge bra att han bara ska sova en gång om dagen, han går ju upp så jäkla tidigt nu för tiden). När Charlie sover säger Peter att det är kalas för hans mormor idag. Jaha, det hade han inte sagt till mig. Tydligen hade han sagt det till grannen tre gånger, men ingen gång till mig. Jaha. Och bilen var på volvo för att bli lagad. Bara att kolla upp en lämplig buss att åka med in. Väcker Charlie, klär på honom och åker in till stan. Vi bestämde oss för att vi skulle gå av vid bilverkstaden, mest för att det är en liiiite kortare promenad + en finare utsikt. Fem minuter därifrån ringer Peters telefon. Bilen är färdig. Tjoho :)

Sen kommer vi till Peters mormor, vi är ensamma där för Peters mamma är och hämtar smörgåstårtan. Så Peters mormor fick lite egen tid med Charlie. Dom gosade och Charlie visade hur duktig han är på att resa sig :-)

Sen kom ju farmor och farfar så han visade ju även för dom hur duktig han var. Och samtidigt som Charlie skulle äta åt vi lite smörgåstårta, smart drag. Han ville inte ha från våra tallrikar för han hade ju en egen. Superbra.

Sen var vi där till klockan halv sju sen blev det bråttom hem eftersom Charlie skulle sova. Och nu har Peter och jag spelat lite TV-spel och nu spelar han själv för jag tyckte det var tråkigt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0