Nu då

Nu kan jag göra en lite längre uppdatering. I fredags var det som så att svärmor fyllde år så det var kalas hos henne. Peter åkte iväg för att han skulle fixa något i lägenheten (den jag sitter i nu). Men han kom tillbaka med vår kompis iida från Örebro :) Det var en trevlig överaskning :) Hon skulle vara med och packa och hjälpa till att flytta in och så :D

Sen åkte vi ifrån kalaset för att åka hem och packa. Sen packade vi tills vi störtade. Maja somnade först. Sen jag. Sen iida och sist Peter.

Sen var det lördag. Flytthjälpen kom och vi började bära. Sen upp med allt i den nya lägenheten. Ja, ni vet väl alla hur en flytt går till antar jag.

Charlie har anpassat sig bra anser jag. Redan första natten sov han bra i sitt rum (tanken var att han skulle sova hos oss några nätter så det inte skulle bli allt för stor omställning, men ja, det fanns ingen plats i vårt sovrum till det för där hamnade kartongerna :P). Nu är vi inne på tredje natten och det enda som är, är att han inte vill somna själv. Så jag använder mig av "tassmetoden", utan att egentligen veta det.

Tassmetoden går ut på att man lägger ned barnet i sängen med sin snutte. Gnäller barnet så lägger man sin hand på bröst/mage för att lugna och visa att man är där. Annars sitter man bara brevid. Och självklart, skulle barnet skrika eller inte sluta gnälla när man har handen på så ska man ta upp barnet. Men egentligen ska man inte hålla handen mer på än tills barnet lugnar ned sig, men jag håller inte handen på för att han gnäller utan för att lugna honom. Annars sätter han sig i sängen. Ja, iaf, kortfattat. För att läsa om tassmetoden får man googla och hitta en tråd på familjeliv, annars är den mesta informationen på finska.

Men ja, om det enda som ändrar sig med Charlie är att jag måste sitta brevid i 10-15 minuter så är jag mer än nöjd.

iida åkte hem i morse och nu ska jag nog snart gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0