God mat :)

Känner mig tvungen att lägga upp receptet på maten jag gjorde idag, mest för att jag ska kunna hitta det själv :P

Ris
Kyckling (på 3 personer 2 filéer, men maten är god att micra så passa gärna på att göra lite extra till matlådor)
frysgrönsaker
vispgrädde
färskost (t. ex philadelpihia) med valfri smaksättning
riven ost

Koka ris (jag kokade två dl i 4 dl vatten, enligt påsen). När det nästan är färdigt, skär kyckling i små bitar och lägg i en varm panna. Stek tillsammans med passande frysgrönsaker. Tror även vissa färska grönsaker skulle passa, t. ex paprika, men det lägger man nog inte i förens man har stekt färdig. Glöm inte att krydda kycklingen. Ta en ugnsform, lägg det kokta riset på botten, platta till så det är jämnt fördelat över hela. Lägg kycklingen och grönsakerna över. Var noga med att sprida ut det jämnt. Häll sedan på vispgrädde. Det ska täcka halva kycklingen. Klicka sedan färskost på toppen. Häll sedan riven ost på. In i ugnen i 20 min (jag hade 175 grader).

MUMS :D Jag åt mig nästan dålig :P Tyvärr är det ingen maträtt jag kan göra ofta för Charlie ska inte ha mjölkprodukter för ofta eftersom han behöver mycket järn = mjälk försämrar upptaget. Men en gång då och då tror jag inte grädde och ost är farligt. Det är då han äter som bäst :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0