Gårdagen

Ja, igår skulle jag och Charlie åka till Bellevue för att hälsa på Tommy och Neo. Sen ringer Peter och säger att han också ska dit för han ska ta lunch där. Så vi sågs där så att säga. Fick lite lunch. Jag kallar det köttfärsås med älgfärs, men det får jag tydligen inte... Hmmm. Sen lekte pojkarna (minisarna alltså) lite, Neo var inte så sugen på att dela med sig av leksakerna. Men det förstår man och det är ju hans val vem som ska leka med hans leksaker. Anser jag i alla fall :) Peter åkte iväg i sin lastbil. Sen åt Charlie mellis och sen traskade vi ut i solskenet. Charlie somnar BARA i sin säng eller i vagnen så det fick bli vagnen.

Vi gick till en lekpark så Neo fick leka lite medan Charlie sov. Dock hade han inte somnat när vi kom fram så jag gick typ 40 vändor runt lekparken med honom ;) Neo hade bland annat öppnat en kiosk :) Hade varit bättre om han hade haft riktig glass :P Sen vaknade Charlie så vi gungde lite innan vi gick tillbaka in. Då kom Peter och sen åt vi lite mat innan vi åkte hem. Charlie var supertrött, värmen tog nog ganska hårt på honom. Men han verkar ha lärt sig att dricka vatten i alla fall, för igår drack han mer än han åt mat :-) Tummen upp för det :-) Sen får vi nog köpa hem bättre mellisfrukt. T. ex melon. Päron har också ganska mkt vätska i sig :-) Eller ge frukten efter maten och istället ge ersättning som mellis, för det diggar han :) Ja, vi kommer nog på något :-)

Mycket händer nu, min syster fyller 30 (även om jag nog aldrig kommer se henne som äldre än 25) samtidigt som hon blir färdig sjuksköterska. Detta har hon lyckats med samtidigt som hon har två barn och en man som jobbat i norge. När jag tänker på det så blir tanken: "Kan hon kan jag", för jag har det verkligen inte lika jobbigt. Utbildningen är enklare, jag har bara ett barn och Peter kommer faktiskt hem ibland :-)

Men nu börjar det bli körigt. Alla fyller år. Och det verkar som att vi kommer få flytta fram Charlies födelsedagskalas... Ni är inte så många som läser här så det är väl lika bra jag skriver ut det. På måndag får vi reda på om vi ska flytta eller inte. Och får vi det ser det ut som att vi kommer inte vara helt inflyttade till Charlies födelsedag. Och jag vill ha kalaset i den nya lägenheten. Tur att det är första födelsedagen, han kommer inte minnas den i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0