Dagen

Peter skulle idag iväg till lägenheten för att rensa och undrade om jag och Charlie ville med. Självklart ville vi det. Det är inte min sak att hjälpa till, vill inte att det ska bli sura miner, däremot så gjorde det ju att Peter fick umgås med Charlie hela dagen + att göra sina måsten. Så på det planet var det bra :D

vi kom dit vid lunchtid (eftersom Charlie äter en tidig lunch :P) så Charlie fick lunch. Sen bytte vi blöja innan jag och Charlie gick på promenix. Ni förstår, jag har äntligen fått till att han bara sover en gång om dagen, efter lunch :) Och han somnar inte på något annat sätt än i vagnen om vi är borta. Började med att gå igenom Orrleken (en lekplats ett stenkast från lägenheten) bara för att spana läget, sen gick vi raka vägen mot Mariebergsskogen. Det är en park skulle jag vilja kalla det. Där finns något för alla. Det finns djur att kolla på, dessutom får djurena varje år ungar så det finns ävan djurungar att titta på. Det finns kisoker, möjlighet till grill och så lite annat. Jag är bara där för djuren. Och jag ska berätta, jag valde inte att gå dit för Charlies skull. Det var BARA för min skull :)

Charlie somnade ganska fort och han sov fortfarande när vi kom fram. Så jag började med att gå direkt till lillskogen. Alltså där alla djur är. Efter ett tag vaknade Charlie så han fick också vara med och titta :) Sen gick vi ned till vattnet och delade på en glass :) Sen gick vi tillbaka till Peter och hans mamma. Peter och birgitta plockade en massa och höll på som dom skulle medan jag och Charlie gjorde husesyn ^^ Han tyckte det var jättekul att åla i en stooooor lägenhet med massa kartonger och påsar överallt som man kunde stanna och pilla på :)

Vi kom hem lagom till att Charlie skulle sova, och jag kan säga som så att han var väldigt trött. Han somnade i bilen och sov igenom ett blöjbyte. Men sen fick jag väcka honom så han fick välling.

Roligast idag tyckte Charlie var att leka på den stora balkongen, prata med pojken i spegeln och att stå vid den franska balkongen ;)

Det var trevligt att komma hemifrån och att få spendera tid med Peter även om han gjorde vad han skulle. Och jag tror inte det gick långsammare för att vi var där för då funderar jag på vilken mosterfart dom håller på i utan oss :P 12 banankartonger tog liksom slut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0