Bakat

I morse kände jag mig lite pigg (av någon underlig anledning) så jag bakade kladdkaksmuffins. Meeen, insåg ganska snabbt att dom inte är värda att kalla kladdkakemuffins (dom är ju kletiga innuti och sjunker därför ihop och det gjorde inte mina) så då måste man ju göra något annat. Så jag gjorde chokladglasyr att ha på. Meen för att få ihop kletet fick jag ha i extra kaffe så det blev väääldigt mäktigt. Plus att det är liiiiite kladd i muffinsen, så man tar bara en åt gången vill jag lova :P tur det, Peter måste ju få smaka när han kommer hem.

Charlie är lite knepigt ibland :P Vårt vardagsrumsbord har en underskiva, den är ca 2 dm ovanför golvet. Där klättrar Charlie upp i tid och otid :P Sen försöker han sätta sig under den men det går inte så bra för han slår i huvudet :P Sen när vi åt lunch så drog han upp ena foten på bordet och lutade sig tillbaka :P Sen lutade han sig frammåt och kliade sig under näsan med stortån. Sen tyckte han det var kul att tugga på tån för den delen också. Självklart börjar jag skratta och då skrattar han med.

Nu är det ny månad, vilket innebär nytt blad på kalendern. En bild på Charlie och min syster eftersom det är dom som fyller på "min" sida av släkten. Skulle behövas två stycken till på bild, Peters mamma och mormor. I alla fall. Charlie brukar titta på bilden ibland när han äter och skratta. Tror det är för att min syster har ett stort leende på bilden. Han kanske tror att hon skrattar och då skrattar med henne. Eller så tycker han om sin moster. Jag vet inte. Men när det var april och det var Peter på bild tittade han också mycket. Så han är mer och mer med :-)

Nu längtar jag efter den 7:e. Hoppas på mer bra nyheter. Plus att Charlie ska på sitt första besök på folktandvården. Får se vad dom säger där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0