Ojojoj

Jag bjöd in min föredetta granne igår för att hjälpa mig med Charlie så jag kunde göra det sista. Och tur var det. Oj vad hon eldade på mig! Hade jag bjudit hit henne i måndags hade jag nog varit färdig i onsdags. Men men, lätt att vara efterklok. Hon och hennes sambo kommer sen och ska hjälpa mig att köra massa saker till tippen. Det ska bli härligt att få undan allt skräp.

Ringde till dagis igår för att meddela att vi flyttat nu. Hon berättade då att ett platsförslag skickats ut. Den 23:e får han plats. Härligt. Då är det bara en vecka som det krisar sig. Ska bli spännande att se vart han fått plats. Det sa hon nämligen inte och jag ville inte fråga mer ;)

Charlie börjar nu släppa taget när han står. Inte så att han tagit ett steg ännu (vad jag sett i alla fall) men han släpper så han står själv. Det började med att han var tvungen att hålla i något, sen om det var en slev eller ett bord spelade ingen roll. Men nu står han och balanserar ibland. Han har fått ett gåbord av iida och Alvin som han springer runt med ibland. Men det får han inte göra själv för farten blir "fullt ös medvetslös". Så ja, jag springer bakom ;)

Och nu i helgen blir det kalas. Vet fortfarande inte vad jag ska bjuda på då Charlie är lös i magen och då ska man ju helst inte äta grädde. Och jag vägrar att servera något han inte får äta. Det viktigaste är ju ändå att födelsedagsbarnet äter anser jag. Men det kanske blir en jordgubbs och rabarberpaj. Sista nödlösningen är kladdkaka, men det är liiiiite för sött anser jag. Men det är som sagt det sista alternativet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0