Oj då!

Vi väntar på att Charlie ska vakna. När han gjort det ska Peter åka till sin mormor och hälsa på. Med Charlie alltså. Hur jag ska njuta av min egentid? Hög musik i köket samtidigt som jag tar tag i diskberget. Och lagom till att jag gjort det ska jag göra mer disk genom att laga mat :-) märks att man blivit gammal ;-) Iofs märkte jag det rätt bra igår. Charlie och jag gick av bussen vid torget där dom startat lite smått på Rix FM festivalen. Jo tjenare vad högt ljud det var. Skulle egentligen vänta 11 minuter på en snabbuss till bergvik men hoppade snabbt som attan på "långbussen" för att inte förstöra Charlies öron. Det är ju inte direkt så man har hörselkåpor i skötväskan ;-)

Snart ska jag och Peter åka på semester. Eller ja, om lite mindre än en vecka. Vi börjar med en tripp till stlm där vi ska hälsa på Billy, Giia och vår gudson. Giia har planerat in lite skojj så vi ska till ett lekland där dom har specialanpassat utrymme för våra småttingar. Dessutom kostade det vara 40 kr per barn så skulle det visa sig att dom inte gillar det så är det ingen förmögenhet man slängt ut :-)

Sen efter Sthlm blir det Örebro (alltså på hemvägen så att säga) för att hälsa på iida och Alvin. Vad roligt det ska bli, har inte sett Alvin på jättelänge. Sist gick han inte ens, bara runt möblerna :-) Det var jämnt innan jul så det har gått på tok för lång tid :-)

Charlie blir bara bättre och bättre för var dag med att gå. Snart har jag ingen bebis längre :'( Men han kommer alltid vara min bebis <3 Jag hoppas lite på att han kommer gå på heltid när det är dags för dagis, så han inte är i en utsatt position. Men annars har nog pedagogerna stor koll. Charlie säger till om någon är elak ;-) Tvärtom så är det faktiskt Charlie som är lite elak. Inte med flit men jag tror inte alla förstår att han bara vill pilla lite i ansiktet ;-) Men som sagt, går på heltid gör han inte ännu. En mamma på familjeliv kallade det för stegar och det är nog en bra förklaring. Han stegar bra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0