Mammas lilla plutt

Peter och Charlie busade förut och hela lägenheten fylldes av Charlies mysiga skratt. Vem trodde för två år sedan att det skulle vara fallet? En enda person. Min systerson. Han berättade för sin mamma (min syster) för två år sedan att "i maj nästa år ska Malin ha barn", då menade han alltså maj 2009. Han hade fel med en månad. Det är rätt duktigt ändå :P Så när vi skulle berätta för mamma att hon skulle bli mormor för tredje gången så sa hon bara: "Det visste vi ju redan, det har A sagt". Och min syster började genast att räkna på hurvida det skulle kunna bli ett majbarn ;P Men nej, det blev en liten junipojk. Men som sagt, att ha rätt sånär som på en månad är rätt fantastiskt. Sen när min syster frågade A vilket kön det skulle bli trodde han pojke, så där hade han ju rätt också (men vem vet, det kanske bara var en önskan han hade).

Jag tycker sånt där både är roligt men samtidigt läskigt.

Nej, nu är det snart dags för kalas idag igen. Vi delade på det så det inte skulle bli för mycket för Charlie på en gång :) Och idag är det inte i närheten av så varmt som det var igår, det är härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0