Dåligt med uppdateringar

Jag är lite halvkass på att blogga. Det är nog för att mycket i mitt liv just nu inte lämpar sig för bloggen (det är inget negativt utan det lämpar sig bara inte ännu). Det var samma sak när jag blev gravid. Bloggen blev lidande innan vi "kom ut" med det för jag kunde inte skriva vad mitt liv till stor del handlade om.

Idag har vi i alla fall gjort ganska mycket. Först betalade vi räkningarna. Sen ringde killen som ville köpa Peters fälgar och ville komma och kolla på dom. Så vi tog bilen till Peters mor och far. Efter det så åkte vi till Pets i Skåre för att köpa kattställning. Men kom hade bara storlekarna small och XXXL. Inte för oss alltså. Så då åkte vi vidare till Arken Zoo. Där hade dom bara XXL och till fel pris. Så då chansade vi på Coop. Där fanns inget. Då tog vi ICA MAXI. där hade dom bara small och medium, dvs för litet för oss (vi ska ha en large, alltså 1 radda med hyllor upp till taket, typ som vår gamla). Men då var det matdags för Charlie så han fick en kok-korv med mos från resturangen. Skönt nu när han börjar bli lite äldre så han kan äta vanlig mat :-D

Sen vidare till Djurmagazinet. Nu hade vi verkligen gett upp. Men se på fan! Dom hade precis en sån vi skulle ha till extra-pris! Iofs, det extrapriset gjorde väl inte så mycket med tanke på all extra bensin ;-)

Vi köpte den och sen åkte vi vidare till Willys för att månadshandla. Billigt blev det den här gången. Snabbt gick det också :-) Charlie var iofs lite gnällig, kan ha varit det som gav oss eld i röven ;-)

Handlade, betalade och åkte hem. Peter bar upp varorna medan jag gav Charlie välling och la honom. Han somnade på sekunden och Peter började montera ihop kattställningen. Katterna gav den klorna in. I ställningen alltså. Så toppenbra! Blir bra nu när vi ska åka bort :-)

Jag har mer och mer börjat fundera på vilken jävla värld vi lever i. Har sett på Tyra Banks show om barn som anser att dom är fula (man vill bara krama om den lilla tjejen och säga att hon växer i kinderna), läser tidningen om åttaåringar som blir våldtagna osv. Är det här världen jag vill att min son ska växa upp i? Förbannad är vad jag blir! Kan man flytta ut i rymden? Jag är på i alla fall. Såvida någon kan garantera att där inte finns mammor som kör höga med sina barn i bilen, att alla pedofiler och våldtäcksmän inte kommer med och att vi börjar med ett liv utan att klaga på var stor näsa och lilla läpp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0