Dålig mamma?

Jag brukar lära Alex Schulmans blogg och dom råkar ut för många elaka kommentarer. Vissa är egentligen "bra", t. ex det kanske inte är så bra att ungen får äta sand men vissa är väldigt extrema. T. ex klagade dom på att Charlie (som deras dotter heter) fick en kardemummabulle på sin födelsedag. Det är inte FARLIGT med socker. Och det är värre i mina ögon att ge lördagsgodis varje helg än en bulle på sin födelsedag. En bulle någon gång är inte farligt.

Charlies mamma Amanda skrev i alla fall en krönika om det HÄR. Visst, Amanda och Alex har valt att vara ganska publika i sin föräldraroll eftersom Alex blogg heter: "Livet som pappa till Charlie Schulman". Det är en PAPPABLOGG. Inte Alex blogg där han ibland nämner Charlie. Det är en blogg om Charlie där han ibland pratar om sig själv.

I alla fall. Jag tycker det är synd att dom ska råka ut för så många kommentarer. Om jag såg någon ge sitt barn salta pinnar till mat skulle jag reagera. Om någon sätter på sin dotter en bikiniöverdel kanske jag skulle tycka det är fånigt, men jag skulle inte kommentera. Om någon låter sitt ettåriga barn sitta i solen skulle jag tänka: "Lätt att hålla en ettåring undan solen? Öh nej".

Det finns INGEN perfekt förälder. Charlie har fått "fika" sen han var 11 månader. Folk ville ge honom tidigare, men jag kände att jag ville vänta lite. Där är ju jag en "sämre" mamma jämnfört med dom som väntar 2 år. Jag smörjer inte alltid in Charlie med solskydd. Ska jag bara en snabbis till affären klockan två på eftermiddagen smörjer jag oftast inte. Dels för att det är nyttigt att vara oskyddad i tjugo minuter om dagen för d-vitaminens skull (för ja, jag glömmer dom där jävla dropparna) och dels för att solen tar inte så hårt då. Det är inte farligt att få sol på sig. Det är farligt att bli RÖD av solen.

Så ja, på många sätt skulle jag kunna vara en bättre mamma. Men vet ni vad? Jag ser till att min son är mätt varje dag, jag ger honom minst 20 pussar och kramar om dagen, behöver han en medicin SPRINGER jag till apoteket och köper den. Slår han mig säger jag ajaj, jag slår inte tillbaka.

Varje förälder som finns skulle kunna bli bättre, men varje förälder skulle också kunna vara sämre. Sluta klaga på alla som inte gör som du. Klaga på livsfarliga saker istället. Typ: mamman eller pappan misshandlar barnet, eller barnet får bara en smörgås på hela dagen. Inte om att barnet inte sitter i skuggan. Jag tror att Alex och Amanda är bra föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0