Rättelse blandannat.

får börja med att rätta mitt föregående inlägg. Ja, vi månadshandlar ibland/oftast för 1200 kr. eller någonstans runtikring. Men då hade vi redan makaroner, ris och sånt hemma. Så vad vi hanslade var sånt som man behöver till kolhydraterna. t. ex köttfärs, krossade tomater, falukorv osv osv. 3-4 gånger om året behöver vi handla för ca 2000-2500, det är när basvarorna är slut. Men emellan det så hamnar vi mellan 1200-1500 i månaden. Men då ska även tilläggas att vi fått välja bort något som jag gärna skulle vilja ha på middagsbordet. GRÖNSAKER.

I alla fall. Så det så.

Tänkte diskutera något annat. För andra gången är nu en man gravid. Klicka HÄR för att läsa om det. läser överallt om folk som tycker det är fel osv osv. I mina ögon tycker jag inte det är det. Vad jag däremot kan ifrågasätta är hur vida man är en man om man fortfarande har kvinnliga könsorgan. Men det är som sagt en annan diskution. Men om dom nu kan bli gravida, varför ska dom inte få bli det? Man kan inte neka någon att bli förälder, förutom att vissa som vill adoptera får avslag, även det en helt annan diskution. Men man kan inte säga till en fertil människa att "Du får inte bli gravid". Man kan råda dom att inte bli det pågrund av olika orsaker, och det finns säkert fall där dom blir ifråntagna barnet efter födseln, men man kan aldrig säga nej.

Sen kanske man kan tycka synd om barnet osv, men det är ju bara synd om barnet för att folk tycker att det är fel. Om alla istället kunde tollerara att homosexuella gifter sig och skaffar barn så är det inte synd om barnen. Om alla bara kunde inse att det är lika rätt att vara kille och vara ihop med en kille som om han skulle vara ihop med en tjej skulle barnen sällan vara utanför. Det är vad jag tycker i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0