Om mig

Tänkte ta en sammanfattning om mig.

* Jag är en tråkig förstagångsmamma. Just nu kretsar mitt liv runt Charlie och Peter. Och katterna.
* Innan jag blev mamma läste jag på universitetet. Första året på lärarutbildningen. Så nu till hösten ska jag tillbaka dit för dom sista 2½ åren. Jag har förstått att det kommer bli jobbigt, men det ordnar sig alltid.
* Jag är ett FarmVille freak. Jag är en sån där utan liv. Knepigt det där, jag som har fullt upp om dagarna har inget liv? Ojdå.
* Jag hatar att göra allting som handlar om hushållsarbete. Därför får jag alltid diska stora berg och laga mat fort för jag är vrålhungrig. Fast om jag är på bra humör och har mycket tid älskar jag att testa olika matidéer. Inte alltid till Peters stora glädje, men han äter och ser glad ut.
* Sen jag blev mamma har jag börjat värdera familjen mycket mer. Och jag träffar dom inte alls så mycket som jag skulle vilja, detta trots att dom flesta bor nästgårds ;-)
* Jag har en massa syskon, och några syskonbarn. Dessutom har Peter lite familj han också. Det är två månader på året vi inte firar födelsedagar. Flest är det i juni. Maj kommer tvåa. Mycket tårta blir det.
* Jag hatar nappflaskor. Miljarder delar att diska.
* Jag är bra på att vara efterklok, desto sämre på att tänka efter före.
* Jag bor med min sambo i en två i skoghall. Kunde jag skulle jag flytta på en gång. Med Peter och Charlie alltså. Världens sämsta planlösning och vi är två stycken personer med för mkt möbler. Måste man ha en soffa? Kan man inte sitta på kuddar? Dessutom tyckte han som byggde det här huset om dörrar. Gärna i olika storlekar.

Ja, det var väl lite om mig.

Kommentarer
Postat av: Baso

(Y):D

2010-01-28 @ 16:47:44
URL: http://www.baso.nu
Postat av: vixy

Hehe =P

2010-01-28 @ 20:47:04
URL: http://sifas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0