Inte bara mamma

Ibland känns det som jag bara är mamma. Det är ju egentligen fel att sätta in order bara för det är ta mig f*n inte bara. Det handlar inte om att allt kretsar kring Charlie utan det handlar om att jag sällan får komma bort. Eller ja, jag får hur mycket jag vill, men jag drar mig för det. Så det är ju egentligen fel av mig att tycka synd om mig själv för jag får komma iväg, bara jag gör det. därför har jag önskat mig i födelsedagspresent presentkort på kläder och av peter presentkort på sminkkurs och när jag ska använda dessa presentkort ska jag vara barnledig.

Satt och kollade i Medborgarskolans kurskatalog och det fanns mycket man ville göra, men allt var så dyrt. I alla fall allt intressant :-P Typ smycken och sånt. Får väl gå på en språkkurs eller något ;-)

Men i agusti börjar jag ju skolan igen, det ska bli väldigt kul faktiskt. även om det med största sannolikhet kommer vara jobbigt att vara ifrån Charlie kommer vi nog båda må bra av det. För Charlie älskar att träffa nya människor (det är väl en fas som kommer senare när han inte gillar främmande människor). I lördags var vi ju till pappa och då kom min farbror som charlie bara sett en gång tidigare, han var jätteintressant han. Om han kunde skulle han titta på honom HELA tiden. Charlie höll på att vrida nacken i lägen jag inte trodde var möjliga.

Sen märks det för Charlie pratar väldigt mkt, men mycket mer om man är borta. Och för att tillägga vi försöker prata med honom hemma också, men det är inte kul, han kanske behöver nya människor att berätta allt roligt för :-)

Igår var vi till Jimmy och Jennie, dom hade köpt stelnande chokladsås i norge till oss för jag tjatat så om den. Det var mumma det :-) Det var bra för den hade en kraftig chokladsmak vilket gör att man inte behöver så mycket :-) Och sen fick vi en yogurt som hette "Ta det piano" tydligen säger vi så ofta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0