Dela med sig

Ja nu har jag fått dela med mig av min (o)kunskap av barnmatslagning. Hmm, jag är inte så hajj på't än så det känns inte så säkert :-P Vet ännu inte om Charlie tycker om all kyckling vi har i frysen ;-) Men biff stroganoffen gick ned. Tur det, för den tyckte jag också om. Kycklingen borde gå ned för Peter tyckte om den. Som jag fattat det så finns det två saker som barn tycker om i maten: Sås och smak. Därför gjorde jag en sås på buljongen som blev av kycklingen. Sen när vi haft smakisar av kött, fisk och kyckling kan man ju börja med mer smaker. Men Charlie får redan nu smaka på vitlök :-) Typ den enda kryddan jag har hemma som inte innehåller salt ;-) Jag är ju mkt för färdiga bladningar, typ grillkrydda, örtsalt osv osv. Men ska tag i det där och kika lite mer i affären.

Vällingen gick ned fin fint idag. Tre dagar har han gnällt över smaken, men idag var det inget gnäll. Gullpojken till och med höll flaskan själv ett tag. Läggningen överlag var 100 ggr enklare nu än den varit sen jul. Synd bara att han ska bli så trött av vällingen att han typ somnar med flaskan i munnen. Är det något vi är noga med så är det tandborstning för det är inte jag så noga med när det gäller mig själv och det känns inte så skönt. Får vi däremot in en rutin på Charlie kanske det blir bättre för honom. Vi ska ju ändå hjälpa honom i sju år till enligt experterna. Nu är det inga problem att borsta hans tänder *peppar peppar*, tror det masserar skönt för han lyfter till och med på tungan så vi ska komma åt :-)

peter är till grannarna och spelar spel och jag sitter här och slötittar på Kalle och chokladfabriken :-) godis har jag dessutom :-)

Kommentarer
Postat av: Giia

Det kom väl till hands! Stod med smörpaketet i ena handen och mobilen i andra när du smsade! Snacka timing :P

2010-01-01 @ 23:53:58
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0