Rubrik

Tröttsamt att man måste hitta på rubriker hela tiden, orkar inte jag heller :-P

Idag har jag faktiskt varit till Pekås. Om vädret skulle vara som idag kan jag inte klaga på snön. Jag hoppas till och med att det kommer lika mycket snö nästa år. Nästa år när vi kan dra Charlie i pulka istället för vagn, nästa år när man kan leka i snön. I nuläget vore det ganska elakt att leka i snön.

Nej, jag vet inte mer vad jag ska skriva. Jag längtar som tusan efter att få börja skolan igen om ett halvår, men ändå, lämna Charlie på dagis?! Jag har bara lämnat honom till Peter tidigare och han kan jag ju lita på till 230% när det gäller Charlie (och allt annat). Han är ju liksom pappa. om sex månader ska jag lämna Charlie kanske 9 timmar till för mig okända personer. Jag säger inte att jag inte litar på dagis, men ändå. När ingen annan varit barnvakt ska han helt plöstligt gå på dagis.

Och varför har vi inte lämnat till barnvakt? Vi har inte haft anledning. Men blir nog snart läge för det, för jag ska ju gå på en sminkkurs (som jag inte bokat tid för än dock) och jag misstänker att man nog bara kan gå den på vardagar och jag vet ju inte hur Peter jobbar. Så då kanske det blir barnvakt 1-2 timmar. Men jag känner inte för att lämna bort Charlie utan anledning, för det känns som att man har x antal gånger man får barnvakt, då vill jag använda dom tillfällena till något viktigt, eller åtminstonde speciellt.

Men det blir nog bra det med. Förstår mig inte på personer som säger saker som: "Varför skaffar du barn om du ska lämna bort dom". Nog för att jag är mamma, och det är jag dygnet runt, men för både min och Charlies skull måste jag få göra saker som intresserar mig. Tycker inte det är fel att lämna bort barnet/en för att t. ex äta på resturang, gå på bio eller bara mysa i soffan. Alla förhållanden behöver egentid. Och det gynnar även barnen.

Hade Charlie varit en jobbigare bebis (om man får uttrycka det så?) och Peter skulle ha jobbat massor skulle jag åkt hem till någon, gett dom Charlie, gått och lagt mig och så hade dom fått väcka mig när han är hungrig t. ex. För det spelar ingen roll vilka hormoner amningen ger, en utvilad mamma är en bra mamma. Kanske inte skulle gjort så varje dag, men kanske någon gång. Nu har vi tur att Charlie somnar tidigt på kvällen så vi får lite mystid utan att skaffa barnvakt. Det är guld värt.

Och för att totalt byta ämne, Charlie jobbar nog på sin femte tand. Ser en liten vit prick i alla fall. Nu får det väl räcka snart? alltså, jag vet att han ska ha massa tänder till, men att dom kommer med 2 veckors mellanrum? Så han är lite besvärligare nu, men inte alls besvärlig om man jämnför med vissa andra bebisar. Men vi har ju vår måttstock på när Charlie är gnällig, sen kanske det är normalt för andra bebisar.

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Jag kan passa Charlie-bus någon dag/timme :D Han verkar ju trivas med Lukas.

2010-02-24 @ 15:11:54
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0