Parfym

Alltså, jag kan tycka vad jag vill om Carola men det här måste vara det dummaste jag hört.

"Hon gav parfym, jag behöver mat"

Carola har alltså ett fadderbarn i Haiti som inte har råd att gå i skolan för det kostar 150 kr om året. Vad ger Carola honom? Jo en flera hundra kronors parfym. Öhm, ja, kanske hade varit bättre att gett mat eller betalat skolavgiften?

Jag är inget Carola fan, enda gången jag står ut att lyssna på människan är på jul. För tyvärr, hon gör bäst julmusik. Men resten av året försöker jag undvika henne, jag skrattar när hon åker ut melodifestivalen osv. Men när en människa ger sitt hungriga fadderbarn en parfym som kostar lika mycket som flera års skola eller säkert mat för en månad minst, då undrar jag om hissen går ända upp. eller om någon häst har rymt.

Hon kanske bara skulle ägna sig åt musiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0