Olika liv

Ser just nu på Lyxfällan. Det är en stureplansbrutta som älskar att shoppa och hatar att kolla på prislappen. Hmm, smart drag där. Vill ni veta hur det går till när jag shoppar? T. ex nu när jag handlade för presentkort så kollar jag på prislapparna först sen på kläderna. kostar ett linne 150 kr måste det vara VÄLDIGT fint för att jag ska köpa det. Byxor för 400 kr köper jag bara om billigare alternativ inte finns. T. ex när jag gick in på Gina kollade jag det första jag gjorde på byxor, det fanns inga billiga. Då började jag längst ned i butiken, vad ligger där då? Jo jeans för 200 kr styck. Superbra. Kvaliten kanske inte är den bästa, men förhoppningsvis har jag råd med dyrare kläder till sommaren eller så.

Hon på lyxfällan kollade på en tunnika för 3 000 kr, den skulle inte ens kosta 300 kr på Gina. anledningen till att jag köper billiga kläder är för att jag ofta tröttnar på kläder. det gör inte så mycket att göra sig av med ett par byxor som kostade 300 kr. Däremot om jag skulle köpt en tröja för 1000 kr och sen använder den sex månader så skulle det kännas som bortkastade pengar. Sen kan jag köpa något dyrt om jag vet att jag kommer ha vad det nu är tills det är utslitet. T. ex så sparar jag inte på pengar när jag köper en dator. för jag ska ha en dator såpass länge.

så är det :) Men nu börjar jag faktiskt att kolla på mer på hur kläder ser ut än prislappen. Ångrar inte ett enda köp jag gjorde förra veckan, trots att jag shoppade väldigt fort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0