Morgonen

såhär såg morgonen ut här:

Jag och Charlie går upp, Charlie får gröt och jag äter smörgås. Gör iordning kaffe, häller det i koppen, går ut med Charlie till vadagsrummet, sätter honom på golvet och ska börja rensa bordet så han kan vara i gåstolen när jag ska ut på balkongen. 2 kaffekoppar och två glas står på bordet och jag får en "Peteridé" att ställa alla fyra sakerna på tallriken som ligger på bordet. Lyfter upp och självklart faller kaffekopparna och det ena glaset i golvet. Den ena kaffekoppen var min kopp så självklart var det kaffe kvar. Glaset går i sönder och splittret är inte allt för långt bort från Charlie.

Så upp med Charlie, kolla att han inte har glas på sig, sätta honom på den "säkra" sidan, dvs andra sidan om soffan. Samla ihop allt stort splitter, torka upp kaffet, dammsuga, dammsuga och damsuga lite till.

Det var min morgon, har ni gjort något roligt?

Som om det inte vore nog så hade Charlie kissat en massa i natt + massa bajs, vilket gjorde att blöjan hängde ned. Skitkul att försöka gå till toaletten med honom utan att trycka till på blöjan :-P

Han har druckit bra med vatten under dagen i alla fall. Han fick lite pärondryck direkt jag tog upp honom för han lät slemmig i halsen. Sen till gröten fick han vatten och det gick ned ganska mycket av det med. Och med tanke på allt kiss igår kväll och nu i morse borde han ju få i sig tillräckligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0