Melodifestivalen

Här kommer min uppdatering om vad jag tyckte om kvällens delfinal. Tänkte börja med att gå igenom låtarna en efter en.

* Ola - Unstoppable
Bra låt, den som var mest Schlager i mina ögon. Klatchig låt som sätter sig. Värd sin plats i globen.

* Jenny Silver - A place to stay
öhm, ursäkta men jag minns inget av låten. Hon hade en silver handske. Minns inget annat. Ganska dålig med andra ord.

* Linda Pitchard - Yot make me hot hot hot

Bra låt. väldigt bra, lite Shakira varning på den dock. Men den var bättre än vissa låtar som gick vidare

* Pain of Salvation - Road Salt

Mysig låt, men påtok för tråkig. Väntade på att ngt skulle hända.

* Anders Ekborg - The Saviour
Min favorit. Den bästa. Kanske inte just låten, men Anders får sådan kontakt med publik och kamera eftersom han håller på mycket med musikal och tv. Den bästa artisten iaf.

* Jessica Andersson - I Did It For Love
Bra låt men tror inte den skulle vinna den stora tävlingen

* Frispråkarn - Singel
Tyvärr, rap kommer ALDRIG platsa i melodifestivalen. Men han var otroligt bra, men det är absolut inte schlager. Tyvärr.

* Salem Al Fakir - Keep On Walking
Bra låt, sätter sig. Meeen för tråkigt framförande. Han var mkt bättre när han framträdde andra gången än första. Mer liv!

Jag tycker att Anders Ekborg och Ola skulle gå direkt till Globen samt Jessica och Linda till andra chansen. Tyvärr tyckte jag dagens startfält var otroligt dåligt. Hoppas på en bättre nästa vecka :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Frispråkarn är inte mkt att hänga i granen faktiskt.

2010-02-07 @ 00:28:42
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Baso

Haha, mja alla har ju sin åsikt. Jag tycker han verkar väldigt krystad på något sätt. Nu ska jag ju inte säga att han är det IDAG, men tidigare saker jag hört så. Får kika in på melodifestivalsbidraget om det kommer ut och göra mig en egen bedömning kanske. Vem vet, folk utvecklas ju :)

2010-02-07 @ 00:37:51
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0