Matlagningsprogram

Sitter och ser på Rachel Ray på trean. Funderar på olika matlagningsprogram. mitt favvoprogram måste ändå blir "vad blir det för mat". leila bakar och leilas mat hamnar på en andra plats :-D Men det enda programmet som jag lagat efter är faktiskt Rachel Ray. Gjorde Mac'n'cheese efter hennes recept, HÄR är receptet. Peter älskade det och tjatar fortfarande om det trots att det gårr 1½ år. Jag däremot tyckte det var för fett. Men i alla fall, det är enda gången jag lagat mat efter ett program. däremot så är det snart min födelsedag, som kommer firas den 13:e eller 14:e och då ska jag bjuda på en tårta som jag såg på Leilas mat, eller om det var Leila bakar. minns inte. Tror det var Leilas mat för hon gjorde mer än bara bakade.

Jag är även väldigt suger på att testa Per Mobergs surdegsbaguetter. Varför köpa dyra baugetter när man kan baka dom med bara vatten och mjöl? Och nu har vi brutalt mkt mjöl för Peter la ned det i vagnen utan att jag visste det och sen när han gick till swedol la jag också ned det i vagnen :-P

Ska till min födelsedag också testa att baka en tårta med Fluff. Men funderar på vilket fluff. Ska kolla runt lite på recept. försöker alltid ha något hembakat till min födelsedag, förra året var det nonstopkakor och kexchokladpaj och året innan var det någon mocka tjoff som inte var allt för god. Fast chokladbollarna gick ned, det tyckte mina syskonbarn om :-)

Charlie ligger och sover nu. Märker att han har blivit så mycket smartare. eller ja, han har ju inte varit osmart innan, men han utvecklas. t. ex satt han på golvet och skulle ta en leksak som låg framför honom.Då kom han fram till att han skulle ramla om han tog den så han stödde sig mot mitt ben (jag satt framför). Och han håller på att testar sig fram nu. "Hur långt når jag innan jag tappar balansen". Supersött. Tog lite kort, men vi vet ju allihopa att det dröjjer innan jag lägger upp dom :-P Och hamnar dom någonstans är det på Facebook. Just för att jag vill inte att vem som helst ska ha tillgång till vilka bilder som helst. då är facebook bra för man måste vara vän med mig för att se dom.

Nu har jag tjatat nog med hål i huvudet på er :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0