Jaha

Idag har jag varit till Ica och köpt mer fruktpuré till Charlie. Köper Nestlés "fruktbägare" eller vad man ska kalla dom. Tycker om dom för dels är det precis en Charlie-portion i plus att det inte är en droppe tillsatt vatten. Dom flesta är det t.o.m 100% frukt i (hur det nu kan vara det när dom tillsatt c-vitamin, men iaf). Jag avskyr att betala för vatten för det har jag i kranen.

Nu köpte jag även liiiite åttamånders mat för att vänja in honom i. Det är ju större bitar och så lite fullkorn i. Han är ju 7½ månad jag så tycker det borde bli bra. Så det så. För jag har en förhoppning om att fullkornen ska hjälpa hans tröga mage. Köpte fyra olika sorters bägare, 3 st var sex månaders och 1 st var 8-månaders. Men den ena sex månaders var med lite fullkorn i, så tänkte testa den innan 8_månders maten.

Sen har jag gjort lunch också. Jag och Peter fick köttbullar och kokt stekt potatis. Charlie fick köttfärsås och makaroner. Peter och jag fick rivna morötter också, för det var lite för lite potatis.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du testat en så kallad matprovare till honom? Hör av dig om du är intresserad så kan jag ordna en åt dig och Charlie! :D

2010-02-17 @ 10:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0