Dumsnål

Just för tillfället är jag dumsnål, så jävla dumsnål. Så dumsnål att jag blir trött på mig själv. Charlie är hård i magen. Då är katrinplommon grejjen. Men att köpa katrinplommonpure eller katrinplommonjuice, det är ju så dyyyyrt. därför köpte jag en påse med torkade katrinplommon. Läste att man skulle koka upp vatten, ta av kastrullen från  plattan, i med plommonen, mixa och sen sila. Lätt som en plätt! Jo eller hur, vår största sil är en tesil. Och det är inte lätt att sila katrinplommon. Får ju se det positivt, blir ju både juice och pure i alla fall. Till ett helt barnhem!

Iofs, skulle jag köpt burkar för samma pris som jag la ut på plommonen skulle jag bara fått två burkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0