Verkligheten hinner ikapp

Usch har nästan panik. Imorgon är första inskolningsdagen på Charlies dagis. Nästa vecka börjar jag skolan... Har börjat tjuvläsa en bok och det är nog lika bra det för den boken kommer ta evigheter. Jag förstår inte vad jag läser! Jag läser ett stycke i taget och sammanfattar med egna ord i ett block. Så när det är dags för den boken får jag ta fram blocket istället :-) Intressant bok trots allt. Handlar om politik :)

Imorgon åker Peter till norrland, så jag blir nog ganska själv den här veckan. Tur jag har världens bästa sällskap=en stöning unge på nästan 14 månader.

Idag var vi ju till mamma på kalas. Trevligt var det, mormor (min alltså) och morbror var där också. Blir inte att man ses så ofta så det är alltid lika kul när man väl ses. Charlie var glad för det serverades ju smörgåstårta :-) ungen är galen i smörgåstårta. På något sätt, jag misstänker att (min) mamma gav honom den ena när han åt och sen knyckte väl den andra, fick han två skedar som han inte släppte på tre timmar. Tydligen är dom skedarna bättre än våra ;)

Charlie hade det som sagt väldigt trevligt, och jag med :-) Mamma och syrran i samma rum leder oftast till otroligt roligt ;) Och nu fanns morbror också som hjälpte till att höja stämningen. Det tar nog ca 20 år innan man verkligen uppskattar sin familj :-)

Nej, nu ska jag sätta mig och skriva Charlies schema :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0