sjuklingen

Ja det är ju självklart jag som är sjuk. Ligger nedbäddad i soffan (för att kunna se på tv) med massa kläder och täcke... Peter och Charlie är iväg och hjälper Tommy och Anna. JAg skulle också varit med, men jag hade inte varit till någon hjälp direkt. Orkade knappt med att handla. Även vagnen är fixad, det räckte tydligen med att skölja igenom grejjen som hjulet sitter på. Så nu kan jag låsa framhjulet till vintern (tänkte det kan vara bra när det första slasket kommer).

Handlat har vi gjort. Peter tyckte det höll på att bli dyrt, men det är ju självklart det ser dyrt ut i början. För vad är dyrt? Jo frukt, grönsaker och kött. Vart kommer man först på Willys? Jo precis, frukt, grönsaker och kött. Jag tycker iaf det blev överkomligt :-) Och då snålade vi inte. Köpte t. ex smaksatt creme fraich (kan vara gott i grytor, till salladen eller som sås till kött), fetaost och lite annat "lyx". Så nej, dyrt blev det inte. Men det såg dyrt ut för vi behövde mycket kött och inte så mycket pasta och grejjer.

Sen kom vi hem, åt lunch och sen åkte Peter som sagt. Ikväll blir det lite mys i soffan :-D Ska nog kolla lite på bröllopsplanering :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0